We vlogen er terug in

Om de draad rustig terug op te pikken, startten we na de kerstvakantie met een herhalingscicruit. Op deze manier herhaalden we de geziene leerstof in allerhande spelvormen. Zinvol en tegelijkertijd heel leuk. 

Het WO-thema waarmee we van start gingen, heet 'ijskoud' en 'stikdonker'. Het 'ijskoud' konden we nog niet echt ervaren, maar met 'stikdonker' maakten we kennis aan de hand van blinkddoekspelletjes.

 Voor de lessen muzische vorming blijven we nog even in de kerstsfeer hangen. We beluisterden het verhaal van de 'Notenkraker', keken naar dansjes hieruit en luisterden naar de muziek die hierbij hoort. We speelden zelf een stukje na met stokjes, belletjes en schudeitjes aan de hand van een eenvoudige ritmische partituur. Daarnaast bestudeerden we de bewegingen van een notenkraker en beeldden we er zelf één uit. 


{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x