Klaprozen
Onze klaprozen uit crêpepapier voor de viering van 11 november.
Elke klas toont je graag een inkijk op haar klaswerking. Er zijn ook activiteiten die per graad worden georganiseerd. Schoolse activiteiten vind je onder alle klassen.
Tip: ga even met je muis over de foto's, misschien zit er wel een heus fotoalbum achter!
Onze klaprozen uit crêpepapier voor de viering van 11 november.
We oefenden op een kleine ruimte enkele manoeuvres...
Om de paasvakantie goed in te zetten speelden we nog een heus paasspel. Plezier verzekerd!
We werden gevraagd om Bingel te helpen om te ontsnappen. Daarvoor werkten we samen aan een escaperoom. Amaai, dat was moeilijk. Per opdracht kregen we 10 minuten. Rekenen, meten, luisteren, woorden zoeken,met tablets werken,... Na iedere opdracht kregen we een letter als we slaagden. Zo kregen we op het einde een code om de escaperoom te verlaten. Het was spannend tot op de laatste minuut! Geslaagd!
We werden gevraagd om Bingel te helpen om te ontsnappen. Daarvoor werkten we samen aan een escaperoom. Amaai, dat was moeilijk. Per opdracht kregen we 10 minuten. Rekenen, meten, luisteren, woorden zoeken,met tablets werken,... Na iedere opdracht kregen we een letter als we slaagden. Zo kregen we op het einde een code om de escaperoom te verlaten. Het was spannend tot op de laatste minuut! Geslaagd!
The masked reader op Harten Troef...
Tijdens de jeugdboekenmaand kregen de kinderen van Harten Troef elke dag een stukje van een verhaal te horen, voorgelezen door een gemaskerde leerkracht. Er werd met heel veel enthousiasme gezocht en iedereen keek heel erg uit naar de onthullingen.
Vrijdag was het tijd voor nog eens een leuke activiteit met onze petekindjes uit de eerste klas. We hielden een paaszoektocht in onze school. Als we het ontbrekende ei vonden en de rebus goed oplosten, kregen we een lekkere beloning. Nadien konden we samen met ons petekindje nog enkele leuke spelletjes spelen. Fun verzekerd.
In onze week voor de vakantie werkten we tijdens de muzische lessen onze vrolijke paaskippen af. Wat was het leuk om aan de slag te gaan met papier maché en verf en op het eind vast stellen dat onze eenvoudige ballon plots een vrolijke kip werd.
We kregen deze week een volgende verkeersles van agent Pascal. Deze keer gingen we echt op stap en konden we de agent tonen dat we al flinke voetgangers zijn. We leerden ook hoe we onze schooltas veilig in een geparkeerde wagen plaatsen met aandacht voor de nabij geparkeerde auto's en het aankomend verkeer.
Ook werkten we het programmeercircuit verder af onder leiding van onze zorgjuf juf An. We kunnen ondertussen al aardig overweg met de B-bot en dachten ook goed na bij het denkspel over de jeugdboekenmaand.
De laatste week van de maand maart betekent ook de laatste week van de 'masked reader'. We kregen nog enkele leuke voorleesfilmpjes te zien en keken vrijdag vol spanning naar de onthulling. Hierbij kwamen we tot de constatatie dat we nog heel wat juffen en meesters beter moeten leren kennen ;-)
Tot slot was het vrijdag de hoogste tijd voor nog eens een leuke activiteit met onze meters en peters uit de zesde klas. We hielden een paaszoektocht in onze school en speelden samen leuke spelletjes.
Verkeerles
Paasknutsels
Bij het thema lente horen kuikens! Wij maken kuikens op een krukas
Deze caranvalsweek was echt te gek! Gekke haren, hoeden, brillen, schoenen of fluodag.... Elke keer opnieuw waren we verbaasd van de originaliteit die jullie toonden! Echt een pluim voor de inzet en overgave van kids en ouders! We genoten en kwamen zo helemaal in de stemming om vrijdag volop te genieten van carnaval.
Ook in de klas gingen we aan de slag binnen het thema. We knutselden een masker met koude of warme kleuren en maakten een gekke clown door gepast te betalen voor alle onderdelen. Ondertussen kunnen we al bedragen vormen tot 20 euro en 20 cent.
Op wereldwaterdag kwam bovendien de gemeente langs met een drinkbus voor elke leerling. En deze werden reeds gretig in gebruik genomen!
Carnaval
Kunstkuur 24 maart
Druk druk druk... Bruggen bouwen
2 weekjes verder en er gebeurde weer heel wat in het eerste leerjaar...
- knuffellezen
- in onze pyjama naar school
- tellen met de sprong van 2 en 5
- programmeren
- op zoek naar de masked reader
- een briefje sturen naar mama en papa
- aan de slag met een ballon en behangerslijm
- ...
We blijven volop rekenen en leren en proberen dit steeds zo speels mogelijk te doen. Het tellen per 2 deden we door op de speelplaats telkens een sprongetje te maken naar het tweede volgende getal. Het tellen per 5, leerden we met ons hele lijf. Kijk maar mee!
Zorgjuf Ann bedacht voor ons heel wat spelletjes die ons het eerste inzicht in programmaeren leren. We oefenden met B-bot, leerden een vriendje te laten uitvoeren wat wij bouwden door dit zo duidelijk mogelijk te vertellen, maakten een puzzel door een code om te zetten in de juiste puzzelstukjes en speelden een leuk denkspel in het kader van de jeugdboekenmaand.
We sloten het thema rond uitvindingen af met het knutselen van onze eigen boot. Iedereen ging zeer gedreven aan de slag, maar bleef hun boot ook echt drijven?
Carnaval staat voor de deur.
De kinderen van het 2de toverden zichzelf om tot kleurrijke clowntjzs