• Harten Troef

Lager

Elke klas toont je graag een inkijk op haar klaswerking. Er zijn ook activiteiten die per graad worden georganiseerd. Schoolse activiteiten vind je onder alle klassen.

Tip: ga even met je muis over de foto's, misschien zit er wel een heus fotoalbum achter!

ZEEKLASSEN dag 5

Geschreven door Els Leunens op vrijdag 12 mei 2017. Aangepast op zaterdag 13 mei 2017

Voor we deze morgen aanschoven aan het ontbijtbuffet, deden we een polonaise door ons verblijf!

We waren direct goed wakker en klaar voor onze laatste halve dag in Sint-Idesbald!

Na het ontbijt gingen we aan de slag: kamers opruimen en valiezen maken.

We speelden nog wat buiten en maakten nog wat foto's.

Na een lekker middagmaal stapten we de bus op en keerden we terug naar Pepingen!

ZEEKLASSEN dag 4

Geschreven door An Dierickx op donderdag 11 mei 2017. Aangepast op donderdag 11 mei 2017

Onze laatste volledige dag aan zee... druk maar de moeite waard!

Vandaag werd ons juffenteam versterkt door meester Luc, meester Rudi en meester Wesley.

Alweer een stralende zon aan de hemel. We gingen speurneuzen in bos en duinen in de Nachtegaal en losten een fotozoektocht op in het visserijmuseum.

Na het eten nog een leuk slottoneel van de piraten en dan was het eindelijk zo ver. De lang verwachte bonte avond met een gastoptreden van Baba Yega. Na het aanschouwen van al onze talentjes, ging de fuif van start met DJ Wesley.

Moe maar tevreden gingen we voor de laatste keer naar onze bedjes hier in Sint-Idesbald.

ZEEKLASSEN dag 3

Geschreven door An Dierickx op woensdag 10 mei 2017. Aangepast op woensdag 10 mei 2017

We startten de dag buiten met een knallend ochtendactiefje. Gelukkig was de zon ook van de partij want we brachten de hele dag op het strand door.

We genoten van een rustgevend tochtje op een amfibieboot, een hele belevenis. Op het strand gingen we op zoek naar schelpjes waarmee we in de namiddag met de gids aan de slag gingen. We ondervonden aan de lijve hoe zand ontstaat en hoe dieren zich aanpassen aan het leven in de zee.

We leefden ons ook uit met spelletjes op 't strand en in de duinen.

Maar het hoogtepunt van de week was natuurlijk het kopen van de souvenirtjes.

De dag eindigde met een vrij moment, toneel en een zangstonde.

ZEEKLASSEN dag 2 - 3B

Geschreven door Els Leunens op woensdag 10 mei 2017.

Na een stevige ochtendgym en een lekker ontbijt vertrokken we al vroeg met de bus richting Diksmuide. Daar bezochten we de Ijzertoren met een gids.

Het zonnetje was vandaag wel van de partij dus konden we 's middags buiten genieten van onze picnic. Na de picnic trokken we richting Dodengang. Daar kregen we nog extra uitleg van onze stagejuffen Sana en Laura.

Ons nog even uitleven op de Hoge Blekker, de hoogste duin van de kust, om met lekkere zandvoeten naar het zwembad te trekken. Glijbanen, wildwaterbaan, ploeterbad,... en een spelletje tienbal, juffen tegen kinderen. Wie zou dat gewonnen hebben?

Nog een flinke wandeling terug naar ons verblijf, voetjes onder tafel schuiven, toneel, kaartjes schrijven... en 't is alweer hoog tijd om onze bedjes op te zoeken!

ZEEKLASSEN dag 2 - 3A

Geschreven door Els Leunens op woensdag 10 mei 2017. Aangepast op woensdag 10 mei 2017

Daar bezochten we de Ijzertoren met een gids.

Het zonnetje was vandaag wel van de partij, dus konden we 's middags buiten genieten van onze picnic.

ZEEKLASSEN dag 2 - 4B

Geschreven door Els Leunens op dinsdag 9 mei 2017. Aangepast op woensdag 10 mei 2017

ZEEKLASSEN dag 2 - 4A

ZEEKLASSEN dag 1

Geschreven door An Dierickx op maandag 8 mei 2017. Aangepast op maandag 8 mei 2017

Vertrokken met de zon in ons hart maar jammer genoeg aangekomen in de regen. Na een lekkere maaltijd toch dapper en lekker ingeduffeld vertrokken naar het strand…

We voerden dapper strijd tegen wind, regen en kou… Na een uurtje gocarten en zandkastelen bouwen,… hielden we het toch voor bekeken.

Terug in Excelsior konden we dan rustig onze kamers verder installeren en al even genieten van een gezellig ‘kamermomentje’.

Tegen 16 uur kwam de zon dan toch nog piepen. Goed om ons nog even uit te leven in de speeltuin, want er staat ons nog een druk avondprogramma te wachten…

De juffen speelden een toneel voor ons. Twee chique madammen en hun ventje (lees sloef) komen op vakantie naar Excelsior... Ze reclameren, commanderen,... niets is goed genoeg voor hen. Die moeten we eens een lesje leren...

Na een broodjesmaaltijd daagden de juffen ons uit voor een 'één tegen allen' met 30 opdrachten. We slaagden met glans en kregen allemaal een fluo, opvallend, leuk, stoer,... piratenhoofddoek. Die zullen jullie vanaf morgen wel op de foto's te zien krijgen!